torsdag 20 september 2018

Jag har det bra


Tröttnar nog aldrig på utsikten här! När det är någon vill säga, ibland är det så mulet och disigt att knappt taket syns på grannhuset... Så illa har det inte varit ännu den här semestern tack och lov så jag njuter.
I söndags, dagen efter kräftskivan åkte jag och två till tjejer till Seattle Premium Outlet för årets obligatoriska shopping. Skönt för brorsan att slippa hänga på i år. Följden blev ju också att jag klev in i butiker jag aldrig skulle kommit på tanken att kliva in i annars. Inte för att jag handlade i dessa men kul ändå. Jag skaffade lite grejer som vanligt inne på CK. Converse var tvunget att besökas, resulterade i två nya par (JAJAGVETATTJAGREDANHARFÖRMÅNGA). Och jippi: jag kunde dra på mig en storlek mindre jeans i år!
Det tog ungefär hela dagen det lilla äventyret och trafiken hemåt rullade riktigt sakta stundvis så det tog sin tid. Nåja, sen middag och en film på tv:n så var dagen all.





Måndag blev en tur ner på stan efter genomkämpad morgongympa. Lunch på Hard Rock fick det bli men ingen öl den här gången, Pulled Pork sandwish och iste fick duga bra.
Vädret var alldeles toppen så till efterrätt fick det allt bli en väl efterlängtad ....



Rättstavad för en gångs skull, det händer inte allt för ofta. Jag har nästan trott att de gått in för att stava så konstigt som möjligt. God var den i alla fall och värmen gjorde den absolut inte sämre. Såg till att den räckte riktigt länge. Nu har jag nog bockat av årets måsten: Outlet, steak, cheesecake och frappuchino. Dags att åka hem nu då?

Nej då, lite semester är det allt kvar och jag fyller dagarna med allt möjligt. Måndagskvällen var förresten avsatt för biobesök. Det finns allt lyxiga salonger här i stan.
Gott om plats! För jag har det för himla bra här....

1 kommentar: