tisdag 15 juli 2014

Billig shopping

Måndag hade jag "bara vara"-dag. Efter lite träning på bottenvåningen tog jag mig upp till toppvåningen och lade mig på soldäck ett par timmar. Det var inte direkt varma vindar där uppe och jag tänkte att jag kanske inte blir så långvarig här ändå... Skam som ger sig, jag smorde in de vita partierna som exponerades av solen och tog fram boken och en påse bigarråer. Efter kanske två timmar hade jag inte gåshud längre och tippade ryggstödet lite för att njuta av värmen. Härligt!

Vid lunch traskade jag ner en våning och åt upp det som blivit kvar av picknicken från dagen innan, som tur var tittade jag mig i spegeln innan jag skulle gå tillbaka till solstolen. HOPPSAN vad röd jag blivit... så ingen mer sol då.. Blev att läsa på soffan istället innan det var dags att sätta sig bakom ratten för att plocka upp brorsan vid jobbet.
Shopping skulle det bli.

Började med att äta så humöret blir mer vänligt sinnat till att spendera dollar. I min favoritaffär hade de t-shirts för bara 5 dollar styck!!! Jag plockade till mig några... vid skohyllan kom jag på att jag åkt i sandaler och därmed inte hade möjlighet att prova skor. Attan också. Men affären ligger väl kvar så jag hinner dit en gång till innan hemfärd??
Framme vid kassan fungerar inte mitt kort... pinsamt, men brorsan kan rycka in så länge. I nästa affär får jag betala kontant av samma anledning igen. Vad sjutton??
Men så slår det mig att jag har nog inte använt kortet sedan jag fick ett nytt så det är nog inte aktiverat... Typiskt mig. Men brorsan får fortsätta handla och jag bär kassarna så det ser ut som att jag också handlar.

Väl hemma kollade jag kortet och mycket riktigt så var det inte aktiverat. Och tänker jag på hur billigt det blev igår kan jag väl shoppa desto mer nästa gång? Jag kollade in ett par riktiga godbitar som är värda att komma tillbaka för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar