söndag 27 juli 2014

Några dagar med lite av varje...

Det blir en massa promenerande när brorsan jobbar, jag kan ju inte shoppa eller ligga på soffan hela tiden...Det finna en hel del att titta på, vyerna är fantastiska och trädgårdarna är lummiga och eller fulla av blommor
Vart man går så byggs det här i stan. Nya höghus med lägenheter, lite lägre hus med lägenheter, det byggs på en våning eller två på befintliga hus. Det asfalteras och det renoveras.. så ibland ser man en BajaMaja utplacerad åt jobbarna, fast jag tycker nog att "Honey Bucket" låter trevligare??

Kanske kan man låna den om man blir nödig under promenaden... Det har varit en del dagar med regn också, jag är i Seattle och jag har hört att det ska regna en del här. Då kan det bli en liten runda till affären tvärs över gatan för att hitta på nåt till middag. Såg dessa i kyldisken:
Men jag köpte inte, jag vet ju hur man gör dom ;)

Det händer en del i den här stan och en kväll när vi var ute och promenerade efter maten var det fullt drag uppe i parken. Asiatiska museet ligger där och det vimlade av finklädda människor så något var väl på gång. Längre ner i parken (där vi tittade på Shakespeare för ett par veckor sedan) var det utomhusfilm med levande orkester
Härom dagen hade jag tänkt gå till Pike Place Market och handla nåt att ta med hem, det gick inte så bra. När jag kom ner dit var stället så fullt av turister att det stod helt still. Jag försökte attackera från två olika håll men det var bara att ge upp. En kaffe då? Det allra första Starbucks ligger här nere och jag kan ta den med mig och sitta och titta lite på vattnet. Det var heller ingen bra idé, kön ringlade låååång och jag skulle nog hinna både gå tre kvarter, beställa och dricka ur innan jag fick mitt kaffe där...
Sagt och gjort, ett par kvarter bort tog jag en macka och en frappuccino och fick genast energi till shopping!
Det blev bland annat den här skönheten
Ett riktigt fynd, jag köpte en till men den är en present så den kan jag inte visa här. Det blev lite Philosophy att förgylla duschhyllan med innan jag traskade hemåt. När jag stretar med kassarna uppför backarna möter jag en kille som säger att jag går åt fel håll... Men vad fasen tänker jag, nu har jag brutit mot nån kodex om hur man möts på trottoarerna i det här landet, och suckar fram ett "Sorry..."
Varpå han ler stort och säger att "det är mycket lättare att gå nerför". Hade han ju rätt i.... lustigkurre.






1 kommentar: