söndag 13 juli 2014

Finkultur

Igår (fredag) tog jag det mest lite lugnt, kroppen är lite lätt seg av tidsomställningen. För att inte tala om hjärnan... ibland känns det som den inte hinner med i sina egna svängar på nåt vis. Men efter en rätt långsam frukoststund och lite annat pyssel tog jag mig en sväng till parken som ligger i närheten, packade ner en apelsin och en flaska vatten i väskan och beordrade musklerna att samarbeta.
Det är värmebölja här, dryga 30 plusgrader och ingen direkt svalka i den lilla vind som pustar till ibland. Jag var inte direkt ensam om att befinna mig i parken heller, ett tag trodde jag att jag skulle behöva gå hem med oäten apelsin i väskan för varenda bänk i skuggan var upptagen. Men skam den som ger sig.. jag hittade en där jag kunde sitta och läsa och titta på folk i en halvtimma tills den inte längre var i skugga.
Det blev promenad tillbaka, äta lite lunch och sedan tvärdäcka på soffan i en timme. Lite yrvaken och ganska genomvarm stapplade jag upp på takterrassen och fann att det åtminstone fläktade lite där. Skönt att få vakna till lite innan det var dags att sätta sig i bilen för att hämta upp brorsan efter jobbet.

Idag var det dags för lite finkultur
Seattles Symfoniorkester spelade till tecknad film för att ta det lite kort. Fantastiskt vad det går att förmedla med musik. Två timmar passerade i ett huj och så var det dags att kliva ut i värmen igen. Ett besök i brorsans "leksaksaffär" för inskaffande av solhatt. Jag har tyvärr åkt ifrån favorithatten som moster virkat åt mig.. kanske hjärnan hade lite jetlag i förväg??
Solhatt blev inskaffad och promenaden hem var ganska plågsam, det blev en ny tvärdäckning på soffan... men efter i morgon ska det nog gå bättre hoppas jag.
Efter avnjuten pizza till tecknad film tar jag och kramar kudden och gör mig redo att möta morgondagen.

ZZzzzzzzz



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar