lördag 19 juli 2014

Ny resdag

Torsdag morgon hade hösten anlänt Seattle, bara 14 plusgrader och helt mulet. Blåste lite snålt också.. men jag hurtade till det och tog en lång morgonpromenad, idag var det resdag igen och då ör det skönt att ha rört något på sig innan. Jag plockade i ordning, åt lunch och packade ner det sista i resväskan. Satte mig i bilen för att plocka upp brorsan, nu var det dags för den där resan som skulle gå dit vattnet är varmt och chansen för sand mellan tårna är absolut.
På flyget:
mot MAUI, en av Hawaii-öarna. Tjoho!! Hawaii.... Bara fantisera om det va? Att det verkligen händer på riktigt. Snäll bror jag har.
Resan tog lite drygt 5 timmar och det var mer än skönt att landa, baken var ganska nöjd med flygplanssäte så att säga. Hyrbil hämtades ut och en färd i mörkret mot helgens beach-resort: Kaanapali Resort Hotel. Väldigt synd bara att precis all matservering och nödaffären hade stängt ungefär 30 minuter innan vi checkade in. Det fanns alltså bara alkohol i baren eller valet att ta bilen en bit bort, kanske inte vad man önskade mest. Våra klockor var dessutom mitt i natten. Nåja, äta måste man och iväg for vi. Det var en bar där det gick att beställa lite olika burgare och vad det nu fanns mer, Med tanke på hur lågt blodsocker och därmed humör jag hade kändes det som om de var tvugna att slakta kon innan de malde köttet om ni förstår..?
Maten kom och intogs i ett disco-dunk som nog är trevligt när man är lite onykter och orkar skrika till den som står bredvid, men pommes fritsen var helt gudomliga, alltid nåt...
När jag gick till sängs bad jag Hawaii om ursäkt för mitt dåliga humör och bad om att få börja om nästa dag...

Som efter frukost bar iväg ut på stranden för att göra det vi är här för: sola, bada och lata oss :)
Och första doppet blev jag slukad av en tsunami. Den slog ikull mig och rullade runt mig i snadvattnet medans jag låg där och skrattade och drog i mina bikinitrosor för att få behålla dem på.. jädrans krafter i vatten. När jag väl stod på benen var jag täckt av sand från topp till tå. Bara att traska tillbaka till hotellrummet för att skölja av sig. Det går inte att beskriva hur mycket sand det fanns innanför så lite tyg som det är i en bikini.....
Annars var det en fin strand


Med avbrott för lunch och inskaffande av flipflop-tofflor låg vi på stranden/i vattnet hela dagen och njöt. Duktiga med solskyddsfaktorn har vi också varit, ingen vidare sveda att rapportera. Kanske kan det bli en upprepning av detta härliga i morgon?

Middag frampå kvällen och efter den satt vi en stund på stranden och kikade på solnedgången


Tog inte många minuter innan det blev mörkt. Längtar allt till i morgon...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar