onsdag 9 juli 2014

Börjar resan

Jösses, tiden går fort när man har roligt. I fredags stämplade jag ut från jobbet vid 11-tiden och firade in semestern med en resa till Power Big Meet i Västerås. Det var ju "bara" 17 år sedan sist.. Toppen sällskap på resan och helt underbart sommarväder. Vad mer kan man önska?
Lite "bonnbränna" kanske?


Söndag klippte jag ner djungeln som hunnit växa till sig runt huset innan det var dags för stalltjänst hos en vän som farit på semester. Underbar kväll så i pausen mellan insläpp och nattmat tog jag mig en promenad
Himlen öppnade sig och släppte ner mängder med blött och kallt regn. En halvtimma hade jag att promenera tillbaka...
Nåja, jag hade torkat till det var dags att kliva in på ICA och inhandla frukostmat.

Måndag och tisdag var det upp med tuppen för morgonpass i stallet. Och nu har vi sommar i Sverige! Runt 15 plusgrader redan före kl 06 på morgonen som snabbt klev upp mot 30-sträcket. Helt underbart. Släppa ut hästar, mocka, fika, fixa... handla på apoteket, köpa jordgubbar, gå till det andra "apoteket", tvätta, diska, stallet igen, köpa socker, mer jordgubbar (får passa på medan det finns), plocka fram resväskan:
Nej Signe, du får inte följa med den här gången...

Så ner med allt jag ska ha med mig. Är fortfarande lite förvånad hur lätt det var att stänga väskan trots alla kläder, tre par skor plus tofflor, extra väska, handväska och gigantisk necessär. Och en fleece ifall det blir kyligt på kvällen. Och en paket kaffe eftersom jag ändå har plats :D

Nu på morgonen har jag matat alla katter, kört diskmaskinen och bäddat om i sängen så mina gäster kan sova gott där när jag inte är hemma. Tåget var i tid och jag är på väg till Stockholm för en hotellnatt innan flyget i morgon förmiddag.
Och på tal om flyg... jag fick en liten kant på räkmackan och får flyga Economy Extra över Atlanten. Lyllo jag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar