onsdag 27 mars 2013

Beautiful Seattle

Det blommar verkligen i varenda gathörn nu, träd och blommor tävlar om uppmärksamhet och jag gav mig ut på lite spaning så här sista dagen för att riktigt insupa våren tills den kommer hemma också.
Blommorna i det här trädet ser ut som små eterneller eller minirosor. Väldans söta men doftar inte mycket.
Fler blommor...

Och eftersom det är vår nu så porlar vattnet i parken..
Träffade på en lite rolig herre i parken som började prata, skojade lite om att om han kom med på bilden ville han ha betalt.. jag sa att jag samlade minnen till hemresan i morgon och så pratade vi lite om resor. Det visade sig då att han hade jobbat för ett norstk rederi en gång i tiden. Tänk vad roliga små samtal man kan ha med människor man aldrig träffat förut.

På eftermiddagen tog brorsan och jag en biltur till Bellevue, dels för att inhandla en liten väska till och dels för att spana in stället där Seattle's mesta kändis har sin bostad
Här innanför barrikaderna bor han Bill. Riktigt flådigt område ända nere vid vattnet. Massor av tjusiga villor runt omkring utmed bergsvägen och skyltar som talar om att det inte är tillåtet att parkera eller "hänga".

Har packat det mesta ikväll så nu är det dags att slå igen gluggarna..
Kram






1 kommentar: