måndag 25 mars 2013

Portland

Var är alla cyklar då?? Kanske har de ledigt på söndagar så ägarna får åka bil eller gå? Många gångtrafikanter var det i alla fall där vi också gick.
Först var det magen som fick bestämma så första bästa ställe med servering och toalett fick det bli. Tyvärr var servicen ganska usel, det tog väldigt lång tid inan vi fick beställa och ännu längre tid innan maten kom (frukost bestående av potatis och ägg typ.. hur lång tid kan det ta??). Har glömt (föträngt?) vad stället heter men jag behöver inte gå dit igen även om jag skulle komma till Portland.

Efter maten besökte vi "Saturday Market" som numera även är öppet på söndagar. Massor med hantverkare och matförsäljare som dukat upp sina alster i marknadsstånd, inget värst märkvärdigt men trevligt att strosa runt i en stund. Många kul typer verkar det finnas i den här staden; hippies, hipsters, vanliga lätt förvirrade och munk-galningar i en enda salig röra.
Jo, det var liksom kö till ett hål i väggen som sålde munkar. Typ jättelång kö. Och så fort den såg ut att kortas av så blev den väldans lång igen. Hua, munkar är ju inget gott.
Det kom ifatt en dam som undrade om vi visste var detta Voodoo doughnut ligger någonstans? "Jag har bott här hela mitt liv men jag verkar inte hitta när jag inte kör bil" (på tal om lätt förvirrade manniskor). Vad skaman svara.. brorsan log och pekade ett kvarter framåt och ett åt sidan och talade snällt om att det var första gången han besökte stan ;)

Så kan det gå..

En liten tur genom ett litet Chinatown
Där det blommade härligt i träden
Så gick den här dagen också.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar