tisdag 26 mars 2013

En eftermiddag på stan

Vilket underbart (!) vårväder Seattle bjöd på idag. Solsken och värme. När jag hade ätit lunch beslutade jag att en promenad ner till stan kunde vara på sin plats. På med fleecejackan och iväg..
Efter ungefär tre kvarter var det dags att dra ner dragkedjan och släppa in lite luft, härliga solsken! Efter att ha gått lite "nya" svängar på väg utför kullen var det dags att handla lite lyxig hudlotion på Sephora så det känns lite mer "legalt" med en kaffepaus.
Självklart blir den på Starbucks så det ingår fri Wifi till blåbärsmuffinsen ;)
Med höjd koffeinhalt i kroppen var det härligt att traska runt i affärer och prata med säljare. De tar verkligen hand om besökare här även om man inte alltid handlar. Jag ska inte heller påstå att de är för påträngande, säger man att man bara vill titta är det också okej. Men en del diskussioner kan ta helt härliga vändningar och jag kommer på mig själv med att le när jag har gått flera kvarter... Det kan inte bero bara på solen..
Temperaturen idag klättrade upp en bra bit över +15C och nu vid 22-tiden på kvällen är det fortfarande tolv plus, inte så att jag direkt längtar tillbaka till lika många minus.. får allt hoppas att det klättrar upp på plussidan även hemma.

Och tänka sig att jag är så "hemma" här att jag kan peka ut vart saker finns.. I alla fall när det är någon som frågar efter adressen till det huset där brorsan bor ;) Men lite kul kändes det allt att kunna svara helt tvärsäkert.

Nu är det god natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar