måndag 18 mars 2013

En till stämpel i passet

Underbart det är med jet-lag. Efter filmen igår tvärdäckade jag, tror klockan var strax efter 22. Klarvaken igen omkring 02.. inte speciellt kul. Försökte allt: räkna får, tänka på trevliga saker, slappna av, dricka vatten, gå på toa.. det blev bara lite slummer så vid 05-snåret gav jag upp och tände lampan för att läsa. Det hjälpte inte heller.
Jag höll mig ändå till klockan var 06 innan jag startade kaffebryggaren. Stackars bror fick vakna vid halv sju när jag liksom behövde äta frukost. Jag bad om ursäkt och kaffet var ju ändå klart :-)

Vi har åkt på en liten biltur till Vancouver idag, det är därför jag har en ny stämpel i passet. Nu kan jag pricka av ett land till på världskartan \o/

Till lunch på vägen hittade vi en riktigt trevlig mexikansk restaurang som inte hade kaktusar i plast eller kulörta lyktor i fönstret. God mat var det och det är väl viktigast ändå.
Väl framme och incheckade på hotellet var det dags för en liten kik på stan. Vi hittade lite St Patricks firande folk att trängas med en stund för att sedan traska vidare mot några sevärdheter.
I Gastown finns det en ångdriven klocka som vi passade på att se
Och en gubbe på tunna..

Vi såg en restaurang på vägen som serverade Peruansk mat och då varken brorsan eller jag hade ätit det innan bestämde vi att det var värt ett försök.
Tja.. det bästa jag kan säga om maten är väl att den blev bättre efter en stund. Det var inte mycket smak alls till en början men nar jag hunnit halvvägs genom rätten kunde jag känna att där fanns lite chili ändå. Det roliga annars var att alla rätter serverades med ris: Köttbit med pommes och ris, Kyckling med potatis och ris.. Mätta blev vi.

Det blåser lite snålt ute men utsikten är hänförande på sina ställen. Vatten och berg är en ganska oslagbar kombination :-)


God natt-dags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar