söndag 17 mars 2013

Seattle

Eftersom det blev lite nattsudd kunde jag sova ända till halv åtta i morse, händer inte allt för ofta. Låg och drog mig till strax före åtta då jag tyckte det var dags för frukost.
Sååå.. vad ska vi hitta på idag?
Vi började med lunch på ett indiskt ställe bara ett par kvarter bort. God lunchbuffé och som vanligt äter man lite för mycket. Vidare promenad till Pike Place Market för att inskaffa ett par kryddburkar och eventuellt någon bok om vi skulle hitta någon. När vi börjar komma ner mot vattnet märker vi att vinden tilltar.. och inte så lite heller! Förbi vissa tvärgator hade hatten blåst av om jag hade haft en.
Fullt röj nere på stan idag. Det såldes kakor för flickscouternas räkning, det demonstrerades mot djurförsök utanför Nordströms, det firades St Patricks Day lite för tidigt och fiskförsäljarna på Pike Place Market kastade och fångade fisk till publikens jubel. Vi trängde oss fram till en krydd och tebutik där det skulle vara väldigt lätt att spendera massor av pengar och brorsan hittade ett par kryddburkar.
Dags för toabesök.. lite lätt spännande ställe. Båsen hade dörrar som när jag stod upp började vid halva vaden och slutade ungefär vid axelhöjd. Det innebar att när jag var klar och reste mig upp tittade jag rakt på hela kön som väntade på sin tur. Inte jättekul. Inte heller fanns det lås på dörren.. fast det syntes ju så klart att det var upptaget, men ändå. Och så öppnades den så kallade dörren inåt och var så nära knäna när jag satt ner att det nog ändå inte hade gått att öppna den. Alltid spännande med toaletter när man är på resa :-)

När vi hade hittat ett par böcker också fortsatte promenaden mot International District med en paus för en god kopp kaffe på vägen. Vi inhandlade mat för middagen och fortsatte promenaden i den kraftiga blåsten. Kul med uppförsbacke och motvind.. men rätt som det var vände den och jag fick parera åt andra hållet.. och vände igen..
Vi lyxade till det med en liten bit busstur upp för sista backarna på hemvägen.

Kvällen avslutades med lite trivselfilm och mumsig glass

Kram o god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar