måndag 10 mars 2014

Brunch

Söndag och omställning till sommartid. Tyckte väl att jag var ovanligt trött när klockan visade på 05... Alltså, jag brukar vara trött kl 05 men inte trött. Hemma i Sverige blir det inte sommartid förrän jag är tillbaka. Har jag då tappat en timme av mitt totala liv eftersom jag bara får tillbaka en timme i höst?? Tål att tänkas på..

Idag var det dags för en väldigt populär företeelse här i "Staterna": Brunch. På helgerna speciellt ska man visst göra det här. Så vi mötte upp med två av brorsans vänner på ett snobbigt och populärt ställe nere vid hamnen. Stället hade nog något bättre rykte än det var bra, inte för att maten var dålig på något vis men en aaaaning överkokt eller hur jag ska säga. Jag beställde äggröra men den var mer som en omelett. Inget fel på den omeletten men ni förstår kanske vad jag menar?
Medan vi satt där och åt bröt solen igenom morgonens regndis så vi tog en tur utmed vattnet. Lite konstverk på vägen
Ett träd i stål..
Söta ögon som var fåtöljer på andra sidan. Och det är något visst med vatten i fontäner så här på våren.
Och körsbärsträden blommar nu, doftar gott sa han..
Det var lite molnigt fast solen sken så kanske bilderna inte gör upplevelsen helt rättvisa.. som omväxling blåste det inte jättemycket nere vi vattnet så vi njöt en stund av solen (synd att det inte fanns någonstans att sitta)


Stort trädäck att strosa på. Eller som andra hurtbullar gjorde; jogga. En fin affärsidé vore väl att hyra ut solstolar som de gör vid medelhavet?
Pariserhjulet var igång men det kändes inte som att det var det som stod på dagens agenda. Vi gick till Pike Place Market och kikade i en massa småbutiker istället. Och gick uppför en massa trappor på vägen dit ;) Vad vore en semester utan att gå i trappor??
En liten bild från utsidan på marknaden
Det är nåt med grisar och marknaden, det finns ett par stycken utplacerade runtom..

Och sen traskade vi hela vägen hem igen... mest uppför då liksom. Så när kvällen kom kändes det inte alltför onyttigt med lite lyxglass och film.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar