måndag 3 mars 2014

Jag kan flyga!

I alla fall med hjälp av flygplan :)

Söndag morgon och jag kliver upp strax före sex för att duscha och packa i ordning väskan innan frukost. En riktigt lång och trevlig frukost med alldeles slät morgontidning att bläddra i, sämre kan man börja dagen. När klockan passerar nio tänker jag att det är lika bra att checka ut och åka till flygplatsen, kan lika gärna häcka där som på hotellet. Och ifall.... bättre att vara på plats helt enkelt.
Ett mer än fullsatt öresundståg tar mig till köernas Kastrup. Tur att jag har silverkort på SAS så jag får lämna in väskan i Business-kön. Securityn tog väldigt lång tid, men jag hann äta lite på andra sidan innan planet skulle avgå. Min reskamrat var en trevlig äldre gentleman och vi samtalade lite under resans gång. Tiden går lite fortare då. Nästan elva timmar senare landade vi i San Francisco, inte helt utan träsmak i baken..

Och vilket smidigt byte det blev! Trevligt folk i passkontrollen som önskade mig välkommen tillbaka, vid bagageutlämningen stod det en herre och vände alternativt reste på alla väskor så de blev lätta att plocka av från bandet. Det fanns folk som talade om vart man skulle innan man ens hann tänka tanken att börja leta. Stora leenden vid incheckningsdisken och nästa passkontroll. Där de för övrigt kommenterade mitt pass med: "Cool".
Gissar att det har med hologrammet att göra, de har visst inte såna här ännu.. i alla fall inte vanligt förekommande. Och när det började bli lite kö i securityn öppnade de helt enkelt en station till.. STOR skillnad på Sunny California och Chicago alltså.
Sen var det ju lite disco att alla passagerare var vid gaten i god tid så planet lyfte en kvart före utsatt tid :) Jag landade i Seattle 20min före tidtabell, ganska skönt efter den långa resan.
Kära bror mötte ovanför rulltrappan och min väska var bland de första som kom åkandes, hur det nu kunde hända?

Väl i lägenheten ser jag att väskan inte ser ut som när jag lämnade in den.. Tullen hade tjuvkikat lite ;) Undrar om det var godiset, pärlsockret eller koppargrytan de var nyfikna på??

Idag ska jag ta en långpromenad och njuta av att vara på en annan plats och få bort resan ur benen.

Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar