fredag 7 mars 2014

Dra på sta'n

Tänk att det faktiskt inte regnade idag heller när jag var färdig för att ge mig ut. Jag hade bestämt mig för att ta en tur ner Downtown, om det regnade skulle det bli bussen.. men nu hade jag ju "tur" och kunde gå istället. Och lika bra var det kände jag när jag kom till ett par trappsteg att ta mig ner för. Aj, aj, vad det stretade i lårmusklerna. Det är ganska mycket utförsbacke ner till stan också..
Ungefär halvvägs började benen kännas stadiga och jag började njuta lite av promenaden, det blåste en hel del men kändes inte speciellt kallt. Inte heller var det jättetrångt med folk. Bra dag att se sig om.
Mellan de stora varuhusen finns ett litet "torg" med blåmålade träd, har för mig att det var som ett schackbräde där förut som folk roade sig med att spela. Den här gången var det en liten lekplats för barn
Jag hade nog gillat att klänga runt där när jag var liten :)

Jag traskade runt o kikade i skyltfönster och på husfasader en stund innan jag tyckte det var dags för kaffepaus. Mums, nu var jag värd en kladdig muffin på Starbucks.. Och så hade de inga!! Det var istället några små miniatyrer av sockerkakor utan kladd i. Typiskt.. Får prova ett annat Starbucks nästa gång jag gör stan.
På hemvägen är det uppför.. ska jag ta buss eller gå?? Ah! Jag är ändå ute och ingen buss så långt gatan syns så jag kan lika gärna traska. Jag behöver ju inte springa.. Och det går an att stanna lite i backen och fotografera motorvägen
Inte mycket trafik där heller så här dags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar