tisdag 11 mars 2014

Måndag

Nu har jag varit här i Seattle en vecka. Härliga dagar att fylla med precis vad jag vill.. Det var lite småtaskigt väder igår (igen) så jag hade lite morgongympa i gymet. Men efter lunch sprack det upp lite grand och jag gav mig ut på en bensträckare och förbi affären för att handla lite.
Och ibland har man tur som en tokig (eller vad det heter). Strax efter hemkomst öppnade sig himlen och det blev alla väder. Skyfall och hagel följt av åska, skönt jag slapp gå i det
Vi åt middag på en grekisk restaurang när brorsan kommit hem. Väldigt god mat, kocken hade visst en liten fling för kanel. Jag åt någon sorts ris och färsfyllda dolmar som var kryddade med kanel och dränkta i en sås av ägg och citron. Och mätta blev vi så det fick allt bli en liten tur runt kvarteret efter maten.
När vi kom hem möttes vi av en fantastisk kvällshimmel,
 Inte så att han behöver skämmas för utsikten brorsan..
Och åt andra hållet






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar