onsdag 19 mars 2014

Födelsedag

Igår var det min dag. Brorsan sjöng lite morgonrossligt när jag klev upp till frukostbordet och det är alltid uppskattat med lite "skönsång" på morgonkvisten. När jag var färdigmornad bestämde jag att ta en tur på stan och skämma bort mig själv lite, man fyller ju bara år en gång om året...
Första målet:
Tack så mycket! Favorit i repris :)
När man shopar blir man fikasugen så en tur till ett Starbucks (finns ett gäng att välja på i den här stan) för en kaffe och en kladdig muffins fick det bli.
Med sockernivån fixad gick jag ner till Pike Place Market för att leta reda på en affär vi passerade härom helgen, de hade så otroligt roliga T-shirts och jag ville kolla om de fanns i vuxenstorlek så jag kunde ge en till brorsan. Det är han väl värd när han har haft mig som gäst i nära tre veckor??
Söt va?

Vidare till en tur på Macy's. Det är bra med de stora affärerna för de har toa... Och så kan man spana in alla tjusiga märkeskläder som det bara går att drömma om. Glodde runt på damavdelningen och såklart på avdelningen med handväskor ;)  Sen blev det till att shopa lite helt onödigt men alldeles jättenödvändiga produkter från Philosophy (har alldeles för många hemma om man nu kan få för många...)
Dags att gå hem va?? Nu hade jag spenderat nog med tanke på allt jag shopat tidigare också, fast egentligen ska inte det räknas den här dagen eftersom det bara är en dag om året som man fyller år ;)

Jag hade flera trevliga möten och samtal på hemvägen som hjälpte till att ytterligare förgylla tillvaron. För att inte tala om alla underbara grattis-hälsningar via sms, mail och facebook. Det är härligt med en egen dag!!

Brorsan kom hem efter jobbdagen (han gillade T-shirten) och vi gav oss av till en restaurang han hade bokat bord på. Det enda jag hade önskat var att få efterrätten på Cheesecake Factory annars fick han välja. Vi åt god mat och drack ett gott glas vin till innan vi gick vidare till det viktigaste stället ;)
Mmmm... choklad och hallon.
Sen bevisade han återigen att han är världens bästa brorsa.. Jag fick ett födelsedagskort med innehåll jag aldrig hade ens kunnat gissa
Biljett till favoritband!! På den härliga lilla arenan där vi var och ittade på Iron Maiden härom året. Jippi, jippi, jippi, jippi!! Och som om inte det var nog ingick ett presentkort på resan! Alltså stora resan från Köpenhamn (alt Stockholm) till Seattle.
Så där satt jag med cheesecake-biten framför mig och lipade.. världens lyckligaste jag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar