fredag 28 mars 2014

Semester igen

Ett par dagar semester igen sitter som en smäck kan man säga. Lider fortfarande av lite jet-lag men det har gått förvånansvärt bra att ställa om den här gången. Nu är det bara en liten stund på morgonen och en liten stund på kvällen som känns strömlösa.
Och så har det blivit vår. Trots frostnätter och snöfall är den här
Till och med i Sibirien har solen hällt ner små droppar på marken och de lyser verkligen upp tillvaron. Jag hade en härlig dag igår, den började visserligen med lite regn på morgonen men det bara duggade lite. I kombination med tidig timma var jag nästan ensam kund bland torghandlarna i stan. Det är inte så ofta jag har möjlighet att ta den svängen så det kändes lyxigt.
Allt går ändå inte att handla på torget så det blev att besöka de vanliga affärerna också. Inte mycket folk där heller så det tog inte mycket tid alls.

Efter lunch hade solen börjat arbeta sig fram ordentligt så en promenad kunde jag kosta på mig. Knappt någon vind att tala om och fåglar som kvittrade överallt, det kan väl knappast bli bättre? Det här med vår är lite fantastiskt, det liksom spritter i hela naturen. Jag är glad att få ta del av det trots att näsan kliar och ögonen rinner..
Men vår är det!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar