torsdag 6 mars 2014

Soliga Seattle

Det är väl så att Seattle är känd som en av världens regnigaste städer. Jo, det har regnat en del sen jag kom hit i söndags kväll. Men idag sken solen! Och Mr Jet Lag kom inte och knockade mig heller. Så när jag hade promenerat på löpbandet och gjort lite andra nyttiga övningar i gymet gick jag ut och skaffade bildbevis för att solen finns även här
 Underbart! Temperaturen höll säkert 13-15 grader i skuggan och i solen blev jag riktigt varm. Jag gick inte ens särskilt fort.
Det är helt fantastiskt att se vilken förvandling den här staden genomgår så fort solen glimtar till genom molnen. Den redan ganska leende staden spricker upp i ett leende från öra till öra och överallt sitter det plötsligt människor på bänkar och murkanter. Det dricks kaffe på små uteserveringar och alla önskar varandra en bra dag.
Jag tog ett varv i den närmaste parken, Cal Anderson Park, där jag fick syn på ett lite annorlunda "konstverk"
Också ett sätt att använda navkapslar på :) Och när man ändå håller på är det faktiskt bra att tänka på småfåglarna så de har någonstans att lägga sina ägg på
Gulligt.
Nu ska jag ut i trafiken med brorsans bil..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar