tisdag 4 mars 2014

Promenad

Hmm.. Seattleregn. Och jag som tänkt promenera bort resan ur benen. När både frukost och påtår var intaget såg det ändå ut att ha lättat lite så det var väl bara att klä på sig och ge sig ut. Jag hade tänkt mig att gå bort till Volunteer Park och strosa lite, grönområden är alltid trevligt. Runt hörnet fanns det bevis på att varmare tider stundar
Men inte så att regnet på något vis lättat, efter tio minuter var glasögonen helt grumliga och det rann vatten från mösskanten ner på kinderna. Men redan ute i regnet är det väl lika bra att fortsätta det jag föresatt mig. En bit bortåt vägen låg det några riktigt flashiga villor, såna där med järnstaket och motordrivna grindar. Till dessa hörde ganska anständiga fordon också. Lite kul är det att titta på och fantisera lite om de som kan tänkas bo där.
Jag hittade fram till parken och där står en skylt om att den är stängd för allmänheten mellan 10 och 6.. Det var väl typiskt tänker jag när jag har ansträngt mig i regnet. Funderar på om jag kan låtsas vara oförstående turist ifall jag blir påkommen.. så ser jag en hundpromenerare där inne och tittar på skylten igen. AHAaaa.. amerikaner gillar ju tolvtimmarsklocka och jag missade pm.. Den är alltså stängd för allmänheten på natten.
Fint är det även fast inte solen skiner

Vatten är alltid ett trevligt inslag även om det bara är reservoaren som är fylld så här års, de små prydnadsdammarna är fortfarande i vinterläge.
Här är det i alla fall en som gillar att uggla...

Jag möter några glada hundpromenerare, tänk att man kan le i regnet och tycka att dagen blir lite ljusare när folk man möter säger god morgon. Jag har försökt det där hemma ibland men då tittar de oftast på mig som att jag rymt från någon sorts anstalt. Men det kanske bara är legitimt att säga god morgon om man själv har en hund i snöre??? I vilket fall känns det trevligt att bli bemött så, så jag hälsar glatt god morgon tillbaka.
En liten ekorre som kilar uppför trädet, inte så himla lätt att se kanske men jag vet ju att den är där ;)

Så tog parken slut och jag traskar runt bland gatorna och snirklar lite för att komma tillbaka från andra hållet. Har tänkt att handla lite inför lunch/middagsbestyr. När jag nästan är framme vid affären har regnet upphört, typiskt vad? Då hade jag inte behövt ha så bråttom iväg..

Efter maten började solen skina och jag tänkte att jag borde gå ut, men då slog han till: Mr Jet Lag sopade till mig så jag däckade på soffan. Det fanns inte ett försvar i världen som kunde stå emot det slaget. Synd på solen hann jag tänka...































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar